Az első UV villamos, a 3200-as pályaszámú villamos motorkocsija

További információk a képhez

Az első UV villamos, a 3200-as pályaszámú villamos motorkocsija.
Sok helyen "STUKA" néven találkozhatunk vele. A szakértő szerint ez a kifejezés kizárólag a T3600-as villamosra értendő. A "széles néptömegek" (beleértve magamat is) a 3600-as továbbfejlesztését, az UV-t is ebbe a sorba teszi, tévesen.

Jelenlegi és régebbi nevei:

Az UV villamos elődje, a 3200-as pályaszámú villamos motorkocsija
  • Forrás: Saját

Korábbi hozzászólások (17)

Mészáros Géza
Mészáros Géza
A 3600 as villamos UV neve az új villamos nevet takarja.
2013. szeptember 19. 16:25
    Popovics András
    Popovics András
    Köszönöm, ez értékes volt.
    2013. szeptember 19. 17:17
Drexler Vajk
Drexler Vajk
legjobb tudomásom szerint ez egy közkeletű tévedés, de nem tudom, minek a rövidítése az UV..
2013. szeptember 22. 11:20
Drexler Vajk
Drexler Vajk
megvan: "Az FVV 1956 elején 20 darabot rendelt az UV betűjelzéssel ellátott járműből; a név egyébként a közhiedelemmel ellentétben nem az "Új Villamos" rövidítése, hanem az "U" típusra utal, mely távvezérelt, ennek az indikátora a "V" betű."
http://villamosok.hu/tipus/uv.html
2013. szeptember 22. 14:16
    Popovics András
    Popovics András
    Köszi.
    2013. szeptember 22. 15:54
Pongrácz Gábor György
Nem Új Villamos, hanem ultravezérlésű.
2013. szeptember 27. 20:07
    Popovics András
    Popovics András
    Ezt is köszönöm, de mit takar ez a szó?
    2013. szeptember 28. 02:28
      Popovics András
      Popovics András
      Köszi, de valami nem stimmel. Ha a kép bal szélén a Posta Palota melletti házat látjuk (már pedig azt látjuk), akkor A szeközt látható dombok nem lehetnek a Kis Sváb-hegy dombjai, mert az a mai Szilágyi Erzsébet fasortól nagyon balra vannak!
      Vagy elnéztem valamit?
      Papinho
      2013. szeptember 29. 01:50
Körút Margit
Körút Margit
A képen látható villamos nem Stuka, hanem UV, mivel Allemann-féle ütközővel van felszerelve.
2013. október 16. 19:08
    Popovics András
    Popovics András
    A Múzeum leírása szerint STUKA.
    2013. október 17. 01:11
      Gábor Lenkei
      Gábor Lenkei
      UV. A forgózsámoly kivágásából és persze a számból is látszik. Persze, ha - ahogy a kép alatti leírásban van - a Stukát és az UV-t egy sorba tesszük, mondhatjuk ezt is Stukának. Van köztük rokonság, tehát védhető álláspont. De akkor az nem stimmel, hogy a '80-as évek elejéig dolgoztak Pesten utolsónak a 11-esen.
      2013. október 18. 22:50
Konrád Zoltán
A Stuka és az UV két különböző típus. Az UV a 3600-as sorozat továbbfejlesztése, de több dologban eltérő (forgóváz, motor, távvezérelhetőség, ajtók nyitási módja, stb). Tehát akármilyen múzeumi leírás írhatja, hogy ez Stuka, ez akkor sem az, a múzeológus valószínűleg nem ismeri a villamos típusokat..
2013. október 21. 20:40
    Popovics András
    Popovics András
    Köszönöm, javítottam. Így elfogadható? (Jómagam amatőr vagyok a kérdésben, de annyi magyarázattal találkoztam már, hogy nehezen ismerem ki magam.)
    2013. október 22. 02:09
      Konrád Zoltán
      Nem egészen. Sőt...
      A Stuka leírását nem tenném az UV-hez. Van több kép is ami 3600-as pályaszámú villamost ábrázol. Oda kéne ezt a szöveget átemelni. (Pl a Jászai Mari téren látható 3615-ös psz-ú 15-ös villamos fotójához.)

      Ez a kép a Vasúttörténeti Parkban készült, ott található ez a motorkocsi jelenleg. 2006-ban vonták ki a forgalomból, az UV-k 50 éves évfordulójára megrendezett menetek után. A típust 1956-tól 1964-ig gyártották, 2007-ben vonták ki őket a napi használatból. 4 db-ot tartott meg a BKV állományban, azokat lehet látni időnként nosztalgia forgalomban.
      2013. október 22. 07:27
Konrád Zoltán
Bocsánat, az előbb szamárságot írtam. A 3200-as a szentendrei múzeumban van, a 3201-es került a Vasúttörténeti parkba.
2013. október 22. 07:34
Mihálffy László
Miután a Stuka és az UV közti különbséget itt már többen kivesézték, csak annyit szabadjon még megjegyeznem, hogy a cím ilyen formában eléggé megtévesztő. A 3200-as pályaszámú villamos nem elődje az UV-nak, hanem ő maga az egyik UV: ráadásul nem is akármelyik, hanem épp a legelső!
Pályaszámukról is könnyen felismerhetők: Stuka 3600-3674-ig, UV 3200-3474-ig és 3800-3899-ig.
2013. november 13. 22:06
    Popovics András
    Popovics András
    Köszi, javítottam. Így már biztos jó lesz.
    2013. november 14. 01:35